E-mailing od základů

V dnešní digitálně éře se těžko najde někdo, kdo by nikdy neobdržel marketingový e-mail. Ačkoliv se může zdát, že v době sociálních médií a on-line reklam ztrácí tento nástroj na významu, není to pravda. E-mailový marketing stále představuje jednu z nejúčinnějších metod komunikace s cílovou skupinou, což dokazují jak statistiky, tak úspěšné kampaně po celém světě.


E-mail marketing je klíčovým nástrojem , který umožňuje firmám komunikovat se zákazníky prostřednictvím elektronické pošty. Tento přístup umožňuje nejen informovat zákazníky o novinkách, akcích a nabídkách, ale také budovat dlouhodobé vztahy a zvyšovat jejich loajalitu.

Rozlišujeme dva základní typy e-mailů: marketingové a transakční e-maily. Každý z nich má specifickou roli v komunikaci s klienty.

Marketingové e-maily: Zaměřují se především na propagaci produktů, služeb nebo akcí. Cílem marketingových e-mailů je vyvolávat zájem o nabídku firmy, posílit povědomí o značce nebo generovat prodeje. Tyto e-maily často obsahují výzvy k akci (call to action), které zákazníky motivují k interakci.

Transakční e-maily: Transakční e-maily jsou odesílány automaticky jako reakce na konkrétní akce zákazníků. Typicky jde o potvrzení objednávky, přijetí platby, stav objednávky apod. Zprávy jsou přímo spojeny s aktivitou zákazníků.


Oba typy e-mailů jsou pro budování a udržování vztahů se zákazníky důležité. Správné využití obou typů e-mailů může výrazně přispět k úspěchu celkové komunikační strategie firmy.


Správa e-mailových kontaktů
Při získávání e-mailových kontaktů je nezbytné dodržovat právní normy. V Evropské unii jde o GDPR. Než uživatelům začnete zasílat marketingový obsah, musí poskytnou explicitní souhlas. Kromě toho musíte umožnit snadné odhlášení z odběru e-mailů.

Odebírejte náš newsletter!

Dostávejte z první ruky, co je v nástroji nového,
rady jak vylepšit vaše kampaně a další bezva tipy.

Loading