Doručování zpráv a informace o nedoručení

Doručitelnost pro nás byla, je a vždy bude na prvním místě. Závisí na správném využití bezpečnostních technologií, jejichž implementace může být často složitá. Abychom vám s implementací pomohli, najdete v Email Machine sadu nástrojů pro monitoring doručitelnosti a vizualizaci těchto dat.

O doručení vašich e-mailů se stará naše sestava speciálních serverů. Zpráva, která se z nějakého důvodu nepodaří doručit, se označuje jako bounce. Obecně existují dva typy: Hard a Soft. Cílové servery většinou uvádí důvod nedoručení. Tuto zpětnou vazbu ukládáme a analyzujeme.

Bohužel nelze předem odhadnout, zda cílový server zprávu přijme nebo ne. Každý zprostředkovatel má nastavená vlastní pravidla pro příjem e-mailových zpráv (blacklist, spam filter, apod.).

Hard bounce

Tento typ nedoručení je považován za finální. Jakmile jednou takovou událost zaznamenáme, danou adresu zařadíme na blacklist. Další zprávy už na ni doručovat nebudeme. V praxi jde o tyto případy:

  • Adresa příjemce neexisuje.
  • Cílová doména (část za @) neexistuje.
  • Cílový server blokuje e-mailovou komunikaci.

Soft bounce

Jako soft bounce označujeme zprávu, kterou se nepodařilo doručit z dočasného důvodu. Tyto zprávy se snažíme doručit v příštích 24h. Pokud se to nepodaří ani v tomto časovém rámci, událost zaznamenáme, ale adresu nevyřazujeme z budoucích kampaní.

Pokud takových událostí zaznamenáme více (7 – 14), Adresu uložíme na blacklist jako hard bounce. Nejmenší počet je 7, ale bereme v úvahu předchozí aktivitu příjemce.

Nejčastější důvody soft bounců:

  • Příjemce má plnou schránku.
  • Příjemce je neaktivní.
  • Schránka není správně nastavená.
  • Server příjemce není momentálně k dispozici.

Statistika o doručování 

Informace o nedoručitelných zprávách najdete v detailu vaší kampaně v sekci metriky. Je možné zobrazit a stáhnout zvlášť seznamy soft/hard.

Je potřeba počítat s tím, že tato data se aktualizují do dalšího dne.