Prokliky od robotů

Popis

Některé e-mailové servery příjemců zkouší „prokliknout“ odkazy ze zpráv, které jim chodí. Snaží se tak zjistit, jestli jsou odkazy v příchozím e-mailu bezpečné. Toto se děje automaticky, náhodně a bez vědomí skutečného příjemce.

Server takto může vyzkoušet klidně všechny odkazy, které v e-mailu jsou. Skutečný příjemce e-mail nemusí ani otevřít, ale z pohledu statistik vypadá jako aktivní uživatel, protože systém uloží testovací prokliky serveru.

Toto je správný postup, který chrání příjemce před klikáním na potenciálně škodlivé odkazy. Pro účely e-mailového marketingu to ale není ideální. Takové prokliky totiž mohou značně zkreslit statistiky kampaní.

Řešení Email Machine

V našem systému se snažíme detekovat podezřelou aktivitu a vyřadit ji ze statistik konkrétní kampaně. Používáme k tomu několik různých metrik, např.:

  • Procento prokliknutých odkazů
  • Rychlost klikání
  • Více prokliků v jedné vteřině

Pokud ve vaší kampani takové adresy objevíme, uvidíte ve statiskách tlačítko:

Po prokliku se vám zobrazí seznam vyřazených adres a jejich aktivita v dané kampani:

V tomto příkladu můžeme vidět hned 7 prokliků různých odkazů v jedné vteřině. A můžeme tak celkem s jistotou říci, že se jedná o aktivitu bota. Tím pádem nebudeme jeho prokliky počítat do statistik, ani zobrazovat v seznamech prokliků.